De Big Big World
van Regent Seven Seas

IT’S A BIG, BIG WORLD

 

Je zou kunnen zeggen dat REGENT SEVEN SEAS op “save” speelt door in te zetten op traditionele waarden en comfortabele luxe, maar soms is “gewoon goed” meer dan dat, dat heet dan gewoon “uitstekend”. 

Wat bij Regent telt, is dat u het thuisgevoel moet hebben, eens je weg van huis bent. En dat lossen ze aan boord perfect in, zonder extravagante of uitgekiende concepten. Voel u ontspannen en vooral even comfortabel als thuis… maar dan wel omgeven met die comfortabele Regent luxe. Welcome at home, away from home…

Seven Seas Voyager vaart opnieuw uit

Het wachten is eindelijk over…

Op 26 maart voer de Seven Seas Voyager opnieuw uit, voor het eerst na twee jaar en twee maanden. Wij mochten enkele dagen voordien aan boord om te testen.

Volmondig zeggen wij: De Seven Seas Voyager kan vol vertrouwen en in alle glorie uitvaren!

De Seven Seas Voyager vaart opnieuw uit. Foto: De Voyager in de haven van Ajaccio >

De geheimen van de GM

We gingen praten met de General Manager aan boord (zeg maar de “hotel manager” van het schip), de Kroaat Davor Josipovic. Een man met meer dan 30 jaar ervaring in Hospitality. Het grootste deel van zijn carrière spendeerde hij in dienst van luxe merken in top hotels en op zee met Regent Seven Seas. Hij trekt zich zowat alles aan. Doch, zijn bureaublad is papierloos. “En dat komt vooral omdat ik het privilege heb om met een geweldig team te werken”, zegt hij met enige bescheiden fierheid. “Iedereen rapporteert aan mij en dat is vrij breed: van excursies tot house keeping, van de keuken tot de spa, ik ben overal verantwoordelijk voor. Zelfs voor de HR.”

Tijdens de weinige minuten die hij voor dit interview vrij heeft, wordt hij voortdurend gebeld. Met zijn ruime ervaring waakt hij streng over de kwaliteitsnormen die eigen zijn aan Regent. “Niet enkel de reizigers zijn mijn klanten, maar ook het personeel aan boord”, beaamt de vakman met het grote hart.

Davor Josipovic, General Manager van de Seven Seas Voyager: een rustige man met wijze woorden.

Big Big World

Dat Regent hoge scores haalt, is mede te danken aan de uitstekende diensten van de bemanning. Ze spreken alle talen en komen van overal. Samen vormen zij de Big Big World van Regent. Deze bonte mix van nationaliteiten spreekt echter ook een gemeenschappelijke taal: die van “service met een glimlach”. Het is soms ontroerend…

 

Corona, ja maar…

We vragen General Manager Davor Josipovic naar zijn persoonlijke ervaring. Hoe zwaar woog de Covid crisis? Met een fonkeling in licht betraande ogen, antwoordt hij rustig: “Na al die jaren in luxe hotels en op zee met Regent, zat ik plots anderhalf jaar thuis. Is dit nu mijn toekomst, vroeg ik me af? Maar er was licht aan het einde van de tunnel. We zijn blij u opnieuw met drie simpele woorden te kunnen begroeten: van harte welkom”. Het is opnieuw ontroerend.

Als ik daarna van een cocktail geniet in de prachtige Horizon Lounge zing ik stilletjes mee op de tonen van Adele’s “Hello, how are you, I was wondering if after all these years you’d like to meet?”. Ik ben meer dan blij dat ik aan boord ben om deze fantastische crew te mogen ontmoeten.

Pool Bar, zonnen, zwemmen, en ontspannen, alles met een grote smile

Horizon Lounge, voor de heerlijkste cocktails en live music

Sette Mari, van familierecepten van Italiaanse  specialiteiten tot Toscaanse wijnen

FACTS & CHECK

Is Regent echte ultra-luxe?

Bij Regent Seven Seas Cruises is luxe discreet en ongekunsteld, worden al uw wensen vervuld… De troef is dat écht alles inbegrepen is, inclusief een ruim aanbod van excursies: voor ontdekking en beleving.

Is het echt all-in?

Bij Regent Seven Seas Cruises is écht alles inbegrepen: Een aanbod van excursies, vol pension op gourmet niveau zonder toeslagen in de specialiteitenrestaurants. Verder zijn ook alle fooien inbegrepen net zoals een uitgebreide selectie aan dranken (zoals champagne, cocktails, longdrinks, aperitieven en kwaliteitswijnen). En erg handig is de Free Laundry Service.

Ligt de verhouding passagiers/bemanning echt zo goed als ze beweren bij Regent?

De verhouding gasten/bemanning ligt erg hoog: 2 goed opgeleide personeelsleden ten opzichte van 3 gasten. Geen enkele rederij biedt zoveel kwaliteit in verhouding tot de betaalde prijs.

Boek tijdig uw restaurants aan boord

Voor de liefhebbers van complete rust, is er de roomservice: geniet heerlijk in uw eigen suite van uw maaltijd.

’s Morgens kan u voor uw ontbijt in meerdere restaurants terecht: onze tip bij goed weer is La Veranda op het buitendek.

Voor de lunch kan u voor à la carte met bediening terecht in het Compass Rose, terwijl u voor een hamburger, souvlaki of andere grillspecialiteiten beter naar de Pool Grill gaat. Voor een uitgebreid buffet gaat u naar La Veranda: met Italiaanse specialiteiten van pizza tot heerlijke pasta. Probeer er zeker de grandioze tiramisu: heel lekker en verrassend licht.

Voor tussendoor-koffie-en-snacks (of lichte lunch) gaat naar de Coffee Connection, waar u ook de krant kan lezen.

’s Avonds zijn er natuurlijk de prestigieuze diners, boek tijdig uw restaurants.

Onze ranking voor uw diners

 

N° 1- Compass Rose (9/10)

Het interieur is aangenaam, met veel lichte tinten, sierlijk gedekte tafels met Versace porselein, discreet en goed getraind personeel. Er zijn veel ronde tafels, wat aangenaam is in gezelschap. De kaart is gevarieerd (vis, vlees, veggie) en biedt enkele verfijnde verrassingen. Lekker en rustig genieten van Europese specialiteiten. Wij waren gecharmeerd door elke schotel die we mochten proeven. Top!

N° 2- La Chartreuse (8,5/10)

Dit gezellige restaurant ligt rustig verscholen achter de Horizon Lounge. Dit eerder kleine restaurant biedt de Franse keuken (maar met soms een betwistbare twist).

De “Steak Tartare et Caviar” (met Angus beef en mosterd dresssing) was bijzonder smaakvol. De Escargots à l’aile façon Chartreuse vielen wat tegen. Als hoofdschotel raden wij zeker de heerlijke Tournedos de Boeuf grillé Rossini aan (met truffel en foie gras). Ook de broodspecialiteiten en boters zijn lekker.

De inrichting is intiem en gezellig.

N° 3- Sette Mari (8,5/10)

Het concept verschilt van de andere restaurants: het is à la carte maar aangevuld voor salades en dessert met een buffet. Tja, een tikkeltje ingewikkeld misschien maar met zoveel Italiaanse antipasta zeker een te verdedigen concept. Ook hier weer bijzonder lekkere broodspecialiteiten. Zeker aan te raden is de risotto. Liefhebbers van de zee moeten zich zeker wagen aan de overheerlijke Cioppino: zeevruchten in een smaakvolle tomaten/wijnsaus.

Aan de Dolci wordt bijzonder veel aandacht geschonken.

Het enige minpuntje, is de verlichting: het mocht wel iets intiemer.

N° 4- Prime 7 (8/10)

Dit American Steakhouse is voor de vleesliefhebber het walhalla aan boord: Porterhouse, New York Strip… ruim voldoende keus. Maar u heeft ook de keuze van tong, zalm, kreeft… allemaal van de grill.

In Prime 7 kan u de koks aan het werk zien in de keuken, dat is wel origineel.

De inrichting is zeer intiem met een doordachte verlichting: bijzonder geslaagd. Het gaat elegant mee met het typische meubilair met zwart lederen clubzetels, precies zoals je dat in een steakhouse mag verwachten. Ook de aardetinten van het interieur zijn goed gekozen.

Sette Mari

Prime 7

Cocktail time !

Tja, er zijn twee lounges waar je absoluut naar toe moet.

Top is de Horizon Lounge: de cocktails zijn er echt fantastisch. Met een fraai decor is dit de gezelligste bar aan boord. Bij goed weer kan je ook buiten zitten, waar het ook ’s avonds goed vertoeven is in de loungezetels.

Voor wie het allemaal wat meer losser mag, is er de Voyager Lounge met jawel… lounge muziek, aangepaste verlichting… en bijzonder lekkere side snacks!

Blijf Fit

Met al die uitstekende restaurants, blijft u best wel wat in beweging. Aan boord kan u zwemmen, lopen, golfen, fietsen in de fitness, etc… Er is ook een paddletennisbaan.

Laat u daarna verwennen in de Serene Spa & Wellness. Handig hiervoor is het TV scherm in uw suite te raadplegen want de keuze is groot: van massages en lichaamspakkingen tot gezichtsbehandelingen, manicures en pedicures en exclusieve behandelingen

Horizon Lounge

Golfnet, dek 12

Technische gegevens

  • Aantal dekken : 9 dekken toegankelijk voor passagiers
  • Aantal kajuiten : 340
  • Bouwjaar : 2003 (laatste renovatie 2016, recent nog opgefrist)
  • Lengte : 204,2 m
  • Breedte : 28,8 m
  • Passagiers : 680 maximum
  • Bemanning : 469

Suites, sweet suites

Deze zijn allemaal top. Maar als we er dan toch twee types moeten uit selecteren, dan gaat onze voorkeur naar de bijzonder aangename Grand Suite (70 m2 + 11 m2 balkon) en de wat bescheidener Penthouse Suite (30 m2 + 5 m2 balkon).

Grand Suite, dek 9-10 & 11

Penthouse Suite, dek 9 & 10

Footprints & uw reisagent helpen u graag verder: wij maken een voorstel op maat (met vluchten, hotelverblijf voor of na uw cruise…)

Raadpleeg uw reisagent voor info & boeking

of Footprints Luxury Cruises : +32 (0)3 242.82.80
cruises@footprints.be